The Irish writer John Boyne’s first collection of short stories is mostly a triumph, barring a couple of insubstantial squibs towards the end. Over the course of a dozen stories, he moves deftly between a moneyed couple’s marriage problems while travelling the world in the 1920s, to the everyday existence of a 19-year-old rent boy in present-day Dublin. Some of the stories are sad, others hilariously funny; an account of two warring novelists has comic gusto to spare.
If there is a unifying thread, it is that identity is an ever-mutable thing, and that convictions and beliefs can be overturned far quicker than might seem possible. At its best – as in the justly award-winning story Rest Day – Boyne offers writing of insight and beauty that elevates this collection to impressive heights indeed, and confirms him as one of Ireland’s finest contemporary writers.
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La primera colección del escritor irlandés John Boyne de historias cortas es sobre todo un triunfo, excluyendo un par de mechas insubstanciales hacia el final. Sobre el curso de una docena de historias, él se mueve hábilmente entre los problemas de matrimonio de una pareja adinerada viajando el mundo en los años 1920, a la existencia diaria de un muchacho de 19 años de alquiler en Dublín actual. Algunas historias son tristes, otras alegremente graciosas; una cuenta de dos novelistas en guerra tiene el entusiasmo cómico para ahorrar. Si hay un hilo de unificación, esto es aquella identidad es una cosa alguna vez mutable, y que las convicciones y creencia pueden ser volcadas mucho más rápidas que podría parecer posible. Boyne ofrece la escritura de perspicacia y belleza que eleva esta colección a alturas impresionantes de verdad,
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